Daginstitutionens isbjørnens logo

Opstart

Barnets opstart i børnehaven

En typisk opstart ser nogenlunde således ud.

• Dag 1 kommer I et par timer ca. fra 09.30 – 11.00. Her får i tildelt garderobeplads og jeres barn lander lige på stuen.
  • Dag 2 er I sammen med jeres barn i Ca. 30-45 minutter, hvorefter I går og lader barnet være med til leg og frokost med os. Efter frokost, kl. 12:00 er det passende at I henter barnet igen.
  • Dag 3 Sørger vi for en god aflevering, og lader derefter jeres barn være i børnehaven frem til eftermiddagsmad som afholdes kl. 14.00.

Det skal lige understreges, at alle børn er forskellige, og at vi tager den første tid løbende, så både barn, forældre og personale kan føle sig trygge ved opstart.

I den første uge er det godt hvis I kan tilrettelægge det således, at barnet kan have forholdsvis korte børnehavedage.

Børn reagerer meget forskelligt på at starte i/skifte børnehave. Nogle børn er klar til at give slip allerede på første dag og andre har brug for lidt længere tid.

Vores erfaring er, at vi først rigtigt kommer ind på jeres barn når I er ude af døren, så en indkøring må aldrig være for langstrakt.