Daginstitutionens isbjørnens logo

Fysiske rammer

Mange muligheder for Motoriske udfoldelser i børnehaven Isbjørnen både indenfor og udenfor

Børnehaven Isbjørnen, er en institution der er normeret til 40 børn i alderen 3 – 6  år.

Indretning

Vores køkken er indrettet med gode muligheder for, at børnene kan være med i forberedelse af div. måltider og bagning. Der er bygget et trin forneden ved den fastmonterede køkken-ø, her kan børnene stå på, når vi laver mad, bager og eller forbereder eftermiddagsmaden.

Udover køkkenet er der 2 stuer hhv. Albatros-stuen og Sneugle-stuen, som er indretter med forskellige mobile læringsmiljøer med mulighed for at justere efter behov.

Også har vi en Multisal, hvor børnene har mulighed for forskellige motoriske lege, et soverum, og stort børne toilet.

Garderoben i børnehaven er også et aktivitetsrum, og derfor skal de voksne omkring børnene (forældre og personale) hjælpe barnet til at holde orden på sin garderobeplads. Derudover er det god læring for barnet at holde orden og styr på sine ting i garderoben.

Vores legeplads er nyetableret der er en stor redegynge og en enkelt gynge, stor sandkasse, legehuse og cykler. Generelt er legepladsen indrettes således, at den appellerer til leg og bevægelse.

Børnehaven har beliggenhed i naturskønne omgivelser, hvor der er kort til både by og natur/skov

Daginstitutionen isbjørnen deler matrikel med Seminariet skolen, skolen har mange klasselokaler som børnehaven kan bruge i dagligdagen, så som: Sløjt-lokale, kreativ-lokale også har skolen sit helt eget bibliotek samt en biograf/teater sal, som børnehaven har mulighed for at låne.