Daginstitutionens isbjørnens logo

Forældresamarbejde

Samarbejdet med forældrene om deres barns trivsel, læring, udvikling og dannelse er en vigtig det af det fælles pædagogiske grundlag. Det gode samarbejde skaber sammenhæng i barnets liv på tværs af hjem og dagtilbud. Det øger både det pædagogiske personalets og forældrenes indsigt i barnets liv og skærper opmærksomheden omkring barnets perspektiver.  Barnets behov og udvikling er i centrum, og indsatsen skal tilrettelægges i samarbejde med forældrene.

Vi er gensidige samarbejdspartnere, så vi skal sammen skabe trivsel, udvikling og læring for jeres barn. Børnehaven vejleder i tæt samarbejde med forældrene om, hvordan de kan bidrage positivt til barnets læring og udvikling. Forældresamarbejde er vigtigt for os alle, derfor er vi afhængige af hinandens viden om barnet, og derfor prioriterer vi vores samarbejde med jer forældre højt.

Den daglige udveksling af viden når forældre afleverer og henter.

I dagligdagen foregår der en løbende dialog og udveksling af viden mellem forældre og personale, når barnet bliver afleveret og hentet. Den daglige udveksling kan være særlig vigtig for at skabe sammenhæng mellem hjem og daginstitutionen og opbygge en tillidsfuld relation.

Forventningsafstemning er vigtigt for forældre og personale, så vi får skabt et fælles grundlag for et godt samarbejde. Derfor bringer vi de pædagogiske intentioner og jeres ambitioner ind i hverdagens samarbejde.

Åbenhed og tillid er nøgleordene i vores samarbejde og derfor prioriterer vi tid til jer forældre, så i altid kan føle jer trygge ved at bede om en snak, et telefonopkald eller et møde.

Nedenfor er en oversigt over de samtaler vi afholder i Daginstitutionen Isbjørnen.

• Opstartssamtalen i forbindelse med barnets start i Daginstitutionen Isbjørnen.
  • Samtale efter 3 – 4 mdr efter start – herunder tilbagemelding om barnets sprogtest.
  • Samtaler i forbindelse med barnets trivselsevaluering.
  • Evt. dialogmøder med deltagelse af tværfaglige samarbejdspartnere.
  • Samtaler i forbindelse med skolestart.

Hvis vi eller I har behov for yderligere samtaler, så er det også en mulighed.